dijous, 26 de febrer del 2009

LES TIC A L'EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA


He de començar aquest comentari dient que no vaig poder assistir a la conferència que va tenir lloc a la sala d’actes de la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia de la Universitat Rovira i Virgili, el passat dia 2 de febrer, per motius de treball.
Malgrat no haver pogut assistir-hi, he estat llegint els vostres comentaris, buscant altra informació i m’agradaria expressar la meva opinió.
Primer, crec que el més important d’aquest tema es adonar-nos de que les noves tecnologies son actualment, ens agradi més o menys, una part enorme del nostre dia a dia. Partint d’aquí hem de tenir en compte que l’escola no ha de ser una realitat al marge de la societat que envolta als alumnes, per lo tant si viuen en una societat tecnologia casi al 100% no seria lògic que a l’escola es quedés enrere ens aquest àmbit i no incorporés aquestes eines en el seu benefici.
Tinc molt clar que no sempre els avenços tecnològics ens fan realment anar cap endavant i pel bon camí, per que estén tips de escoltar noticies de nens i nenes que pateixen molts problemes per aquestes tecnologies però, per a mi, aquest es el principal motiu a favor d’introduir aquestes eines a l’ensenyança. Si des de els inicis de la seva escolarització els alumnes es familiaritzen amb les TIC i aprenen a fer-les servir de manera correcta podem, a més de fer el procés E-A una mica més entretingut, ajudar-los a no caure en les “trampes” que hi ha per aquest món tan nou, el món tecnològic.

Resumint, crec que incorporar les TIC a l’educació infantil i primària pot beneficiar molt als alumnes, i penso que seria bastant bo que es comencés a fer ja per poder anar veient els resultats que s’obtenen.



--- krys --- Cristina ---

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada